♥ Dag 3 - Mina föräldrar

Jag har varit lite dålig på detta men här kommer min 3e sanning

Mina föräldrar träffades ca 3 år innan jag föddes. Mamma var ca 13 och pappa 5 år äldre. Deras största gemensamma intresse var/är dans och musik. :) De har nu hållit ihop i över 31 år och jag tror helt klart att de kommer att hålla ihop livet ut. :) Visst har de sina diskussioner som alla andra, men de älskar varandra mycket ♥

Min pappa är lugn och den mest, kärleksfulla, omtänksammaste och snällaste man jag vet.  Min mamma är nästan motsatsen till pappa. Inte så att hon inte är kärleksfull och snäll, för det är hon, utan hon är mer den stormiga typen! hehehe! Mycket temperament och åsikter! ;) Har nog ärvt en del av dem båda tror jag. Hihi! Jag tycker att dem båda är mycket kloka även om jag inte alltid håller med dem om allt de säger eller tycker ;) Men det är ju för att JAG alltid är den som har rätt!! Moahahahaha! ;) Älskar er! ♥

De är de bästa föräldrarna man kan ha, har aldrig önskat mig andra. Eller jo förresten, det har jag nog en stund de gånger jag inte fick som jag ville och hade ena benet utanför mitt fönster för att jag tänkte rymma. ;) Men det gjorde jag såklart inte, mes som jag är! hahaha!

När jag var ung så tyckte jag ibland att mina föräldrar var för hårda/stränga, men nu när jag själv är vuxen och dessutom förälder så vet jag att de gjorde det dem tyckte var bäst för mig och jag hade gjort samma sak om det gällde mina barn. :)

De är dessutom världens bästa morföräldrar och älskar min lille plutt mest av allt i hela världen! Mer än mig och syrran till och med! hahahah! Nä, men det är nog en helt annan typ av kärlek :) De har iaf verkligen hjälpt mig väldigt mycket då jag var ensamstående med Leonel och de har varit som en extra pappa för honom som hjälpt mig när jag inte känt att jag orkar då det är väldigt tufft att uppfostra ett barn helt själv. Tack vare dem så tog jag mig igenom alla tuffa nätter, sjukdomar och gråt mycket bättre än vad jag hade gjort helt ensam :) Kommer alltid att vara dem evigt tacksam för det.

Skulle kunna säga hur mycket som helst om mina föräldrar, jag har ju faktiskt kännt dem i hela 28 år ;) Men här ska jag inte skriva någon roman. Så detta var lite om mina föräldrar :)

Kram kram
Nadia

Kommentera här: