så trött, så trött

Jag vet att jag sa att jag inte skulle klaga mer.. men jag känner mig helt gråtfärdig..

Jag är så fruktansvärt fruktansvärt trött... jag förstår inte hur jag ska orka ta hand om en bebis efter 6 dygn av förvärkar och dålig sömn.. vilket troligtvis kommer att bli fler då bebis aldrig verkar vilja komma ut...

Älsklingen har dock lovat att han ska ta hand om bebis så att jag får sova efter att han/hon kommit ut. Åååååå vad jag LÄNGTAR!!!

Men det känns inte roligt,.. jag hade gärna velat få känna mig glad och utvilad när bebis kommer.. men när man har konstant ont och inte får sova ordentligt så är det svårt att vara positiv och pigg.. Detta känns ju så fruktansvärt onödigt! ok att ha ont en eller två dagar innan bebis kommer. Men en vecka innan eller mer?!

Jag tyckte så synd om en gammal kollega som hade värkar i ca två veckor innan hennes dotter föddes för ett par veckor sedan. Jag hoppades verkligen inte att jag skulle få det så.. men nu förstår jag verkligen hur hon kände sig.. Iofs hade hon det nog värre för hon hade värkar var 10e minut ungefär.. det har inte jag..

Men det känns dock som att jag har molande värk hela tiden i rygg och mage.. men sen får jag en förvärk som gör mycket mer ont i nån minut och sen släpper det i magen men i ryggen fortsätter det att göra svinont ett bra tag..

Vi ska strax åka till Gislaved för att se på Nikos första seriespel. Jag är megatrött och borde nog stanna hemma egentligen och vila.. men då går ju tiden såååå långsamt och jag känner bara av värken och smärtan mer.. Så jag tror att det är bättre att åka iväg och försöka tänka på annat och få lite frisk luft.. Vill ju bara att tiden ska gå nu.

Imorgon ska vi till MVC.. ska fråga barnmorskan om hon har några bra tips på hur man tar sig igenom detta med förståndet i behåll... Måste säga att lite hjälp för att få sova inte skulle sitta fel...

Ska gå och göra mig iordning nu..

Kram på er
Nadia

Kommentera här: