Magsjukan från helvetet!

Fy fasiken säger jag bara! Har haft den värsta magsjukan i mitt liv! Det var mycket värre än att ha Vinterkräksjukan till och med. Det kom bara från ena hållet nu, men det värsta var att det inte hjälpte att spy! Hur mycket jag än spydde så försvann inte illamåendekänslan. Det var sååå hemskt!! Jag spydde en gång vid 15, men mådde bättre efteråt så jag trodde inte att jag var magsjuk utan mer att jag spydde för att jag hade så ont i magen. Så jag åkte och utförde inventeringen med Nikos fotbollslagm men började må illa igen vid 20 och spydde på vägen hem. Som tur var hann Roberto stanna bilden så att jag kunde gå ut och spy. Jag låg sedan inne på toan från strax efter 21 på kvällen till 02 tiden på natten och bara spydde och spydde och spydde tills jag inte hade något kvar att spy. MEn det gick fortfarande inte över utan jag fortsatte att spy utan att ha något att spy. Fy fasiken vilken smärta!
 
Jag kände att jag höll på att få panik så jag ringde akuten som sa att jag skulle dricka lite varmt te och höra av mig om det inte blev bättre. Det blev inte bättre så hon sa att jag kunde komma dit. Vi lämnade barnen hemma med syrran och åkte iväg till Värnamos sjukhus strax efter 02. De la mig på en säng nästan direkt medans de var fullt utrustade med skyddskläder för att inte bli smittade om jag var magsjuk. De tog lite blodprov och satte nål i armen och kollade EKG på mig. Sen kom läkaren och tittade på mig och kände och klämde och ställde massa frågor och konstaterade att jag var magsjuk. Hon frågade mig ungefär tusen gånger om det var säkert att jag inte hade diarré. Som om man hade kunnat missat det! haha! 
 
Hon sa att tyvärr är det så att man mår så dåligt att man vill dö i 24 timmar men sen brukar det bli bättre. Och det fanns tyvärr inget att göra åt saken. Jag sa att jag har varit magsjuk förut men aldrig så här. Jag höll på att bli galen och hon hade rätt i att jag bara ville dö! Jag fick medicin mot illamåendet insprutat i armen och dropp. Men tyvärr hjälpte det inte alls. Jag fortsatte att må illa och spy. Så jag låg bara där och stönade.. Efter en stund gjorde de ett nytt EKG på mig och läkaren lyssnad på mitt hjärta. Hon såg lite bekymrad ut och jag tänkte att hon nog hade svårt att hitta mitt hjärta som vanligt då hon höll på så länge. Men när hon var klar så sa hon att hon kunde höra blåsljud i mitt hjärta och frågade om någon har sagt det till mig förut. Nej sa jag. Hon sa att det inte behöver vara nåt farligt, men att det också kan vara det så hon skulle skicka en remiss för att göra ett ultraljud på hjärtat... Det kändes lite läskigt.. Men proverna såg bra ut iag så jag fick åka hem om jag inte ville ligga kvar för mer dropp. Men klockan var över 4 på natten så jag ville bara hem. Spydde direkt när vi kom ut ur sjukhuset och somnade nästan i bilen på vägen hem. Jag somnade och vaknade resten av natten och gick upp för att spy hela tiden. Det fortsatte på morgonen och slutade inte förrän runt 20 på kvällen idag. Då plötsligt kände jag hur det släppte! Såååååå SKÖNT!!! Så OTROLIGT SKÖNT!! Läkaren hade rätt i att det skulle bli bättre efter ca 24 timmar.. men det var verkligen plågsamma 24 timmar...
 
Det tråkiga är bara att jag nu förutom att jag har en svag kropp har fruktansvärda smärtor i magen och höger sida som efter kejsarsnittet. :( Jag tror att det beror på att jag har tagit mig ur sängen för att spy och tillbaka igen ca 100 ggr på 24 timmar. Så tillslut kunde jag knappt resa mig ur sängen av smärtan. Så jag har legat på soffan sedan dess och behöver hjälp av Roberto för att resa mig.. :( Så det är jobbigt att fortfarande ha ont i magen men sååååå skönt att slippa illamåendet! Jag HATAR ju att spy! Fy! Hoppas att jag inte har smittat någon. MIn syrra som kom igår åkte idag vid 12. Bäst att inte vara nära mig.. Och barnen spenderade dagen hos farmor.
 
Hoppas inte min älskling blir sjuk så som han har fått ta hand om mig♥
 
Nu är det dags att nana.
 
Natti natti!
/Nadia

Kommentera här: