Ska det aldrig ta slut?

Att få barn har verkligen inte varit lätt denna gång... Efter två månader kunde jag äntligen sova på sidan igen! Men så lyxigt ska jag tydligen inte få ha det. Jag har tydligen inte haft tillräckligt med smärtor... För i lördags så fick jag plötsligt en huggande smärta på höger sida om snittet. Som sedan har kommit så fort jag böjer mig, sträcker mig, sätter mig, reser mig, vänder mig eller gör nån annan rörelse :( Det enda jag kunnat göra är att gå väldigt långsamt eller sitta kvar när jag hittar en ställning som inte gör ont. Jag ringde tillslut sjukvårdsupplysningen igår och efter tusen frågor hänvisade hon mig till Kvinnokliniken för hon trodde att det nog hade med förlossningen att göra på nåt sätt. Så jag fick en tid till en läkare idag som gjorde en vaginal undersökning, ultraljud och klämde och kände lite här och där och tog lite prover. Allt såg bra ut men det gjorde ont när han tryckte på höger sida. Han kom tillslut fram till att det måste vara det tredje lagret i magen som är försvagat efter graviditeten/snittet. Inte huden, eller fettet utan nästa lager som hette nåt konstigt. Det har troligtvis blivit belastat för mycket då jag bar Leonel i lördags när han kom hem. Så för att det ska läka och bli bättre så får jag inte gå långa promenader eller bära nånting. Och försöka låta bli att böja mig eller göra rörelser som belastar området. Så ska det nog bli bättre... Suck! Inte skoj att va som en liten gammal gumma när man har två barn. Kan ju inte ta hand om dem... Igen... :( suck! Tur att jag har en sambo som hjälper mig med allt både dag som natt. <3 Och något som är jobbigt är att jag inte kan komma igång och träna... Får ju inte ens promenera nu... :( Men trots allt så är det sååå värt det när jag tittar på mina två små killar. :) Och att få åtminstone ett barn till känns helt självklart :)

Kommentera här: