Vi är inte ensamma

Ringde vårdcentralen idag och jämrade mig och klagade på hur dåligt jag mår och mått de senaste månaderna.

Hon som jag pratade med var jättetrevlig men sa att vi är inte ensamma om att ha det såhär. Tyvärr finns det en massa virus ute just nu. Och att man hamnar i en ond cirkel där man inte hinner bygga upp immunförsvaret igen innan man åker på nån ny skit! :( Hon sa även att de med barn i dagis-/skolåldern drabbas mest då barnen tar med sig massa virus från skolan. Så det är bara att acceptera typ och tänka att det kommer bli bättre när det blir lite varmare. Och dricka mycket.

Har fortfarande feber. Men "bara" 38 grader så jag har ingen frossa som när jag hade över 39 grader. Men det gör ont i hela kroppen ändå...

Lúcas sov bättre inatt iaf som tur var! Vaknade dock redan vid fyra och kunde inte somna om så Roberto lade sig med honom igen strax efter 08. Bra att de får sova lite till. Hoppas de sover nån timma till nu.

Jag sov med Leonel i bäddsoffan i hans lekrum på nedervåningen. Så hela natten har jag gett honom juice, hört honom prata i sömnen, hostat, hört honom hosta, varit beredd med spypåsen när han har gnällt till osv osv.
Så det blev inte mycket sömn precis! :(

Tror inte att Leonel är magsjuk utan han spydde av alvedonen igår å sen en gång till på kvällen. Men det kom bara massa slem. Och sen en gång på natten. Känns mer som att det var febern som fick honom att spy. Och den tomma magen.. Han vill ju inte äta när han blir sjuk...

Ska se om Leonel låter mig sova en liten stund nu ;)

Chao,
Nadia