Bättre och bättre

Igår fick jag en tid hos vårdcentralen för att jag hade riktigt ont i högra ögat som var rött och svullet och hade börjat vara och lock i vänstra örat som börjat göra ont.

Det visade sig att jag hade en kraftig infektion i ögat. Hon sa att det inte är konstigt att jag har så ont i hela ansiktet eftersom hela ansiktet infekterat. I ansiktet har ju allt ett samband. Ögon, öron, näsa, hals. Hon tittade i mitt öra och sa att det var väldigt rött så hon förstod att jag hade ont, och hon såg även att det fanns massa sånt bakom örat. Blääää!!!! Och hon sa att jag skulle höra av mig om det skulle börja rinna ut örat. Ännu mera blääää!!! För då kunde trumhinnan spricka... Usch! Hoppas verkligen inte på det!

Fick iaf antibiotika att droppa i ögonen i 6 dagar och jag tycker redan att det börjar bli bättre. Gör fortfarande ont och jag vaknar med ihopklistrat öga. Men svullnaden har gått ner lite iaf.

Nästäppan har med blivit lite bättre sedan jag började med kortisonsprejen som hon rekommenderade. Men jag är fortfarande täppt nästan hela tiden. Fast innan var det MYCKET värre!!

Det onda går iaf bort någorlunda med Alvedon så det är bra.

Men att sova är det värsta. För förutom allt det jag skrev ovan så har jag ju fortfarande kvar den förbannade hostan!! Ååååh!!! Måste sitta upp och sova. Inte så bekvämt :(

Sov inte alls bra och gick upp två gånger för att tvätta ögat som klistrat ihop och då kom hostan igen. Och sen ramlade jag i trappan när jag skulle gå ner och värma mjölk till Lúcas. Fick bara lite ont i foten. Blev mest rädd. Roberto blev nog med lite rädd. Från och med nu får jag inte gå ner å värma mjölk på natten. Sötis <3

Nu ska vi "dricka te". "Completos" har svärfar serverat idag. MUMS!!! Korv med bröd och chilensk majonäs (aioli), avokado och tomat, så underbart gott!!!! Man ska egentligen ha surkål med men det gillar jag inte. Hehe

Chao!