Lúcas 1 år

Ojdå jag har visst glömt att skriva om min lille ettåring! :P
Jag kan inte fatta att han redan är 1 år!!!
Han har tagit sina första steg men nu VÄGRAR han gå utan att hålla i något/någon. Hehe. Men han kan däremot prata och göra sig lite förstådd.

Så som ettåring säger Lúcas detta:

Hej = hejj
Mamma = mamma, mami
Pappa = pappa, papi
Leonel = något oförståeligt på L. Hehe
Niko= Kå
Mormor = mommo
Farfar = tata
Farmor = famm
Faster Kathy = Katiiii
Mjau = miiaooo
Muu = mmmmm
Tack = då nickar han
Sova = nana
Bajs = kacka
Nej = no
Ja = a
Titta = titta

Har säkert glömt nåt... Men det gör inget :)
Sen härmar han typ ALLT man säger!! Så man får verkligen tänka sig för med vad man säger. Hehe ;)

Han älskar även när Bolibompasången kommer kl 07 och 18. Hehe! Då skiner han upp och säger "ompa pa pa pa pa"
Riktigt gulligt. Hihi :)

Han älskar musik. Och när han hör musik, oavsett om det är på tv, radio, från en leksak eller att man sjunger, så dansar han genom att vagga från sida till sida med armarna i luften. Så söt! :)

Hans ettårsdag spenderades hemma med Robertos stora släkt. Så vi var en hel del människor hemma hos oss. Hehe! ;) men det var skoj. Vi grillade och lekte charader och skrattade och pratade. De sista gick kl 23:30 och Lúcas somnade redan kl 20:30 och sov som en stock. Hehe!

Och nästa fredag firar vi honom igen med min familj/släkt i Göteborg :) Han har det bra han ;)

Ett år redan... Helt galet. Och tänk att min lille bebis snart ska få en lillebror. Lúcas ska bli storebror! Hihi! :)

Nu ska jag titta på Eurovision Songcontest! ;)

Bye bye

Kommentera här: