Livet är svårt

Livet är inte lätt. Jag tror faktiskt inte att livet är lätt för någon. Visst har vissa det mer svårt än andra. Men jag tror att det viktigaste är hur man tar sig igenom det. Kanske ännu viktigare är om man VILL ta sig igenom det? Ibland är det nog lättare att bara må dåligt, tycka synd om sig själv och gräva ner sig själv ännu längre ner i det mörka hålet...

Så sorgligt... Att man inte kan vara starkare som person... Det händer alla ibland.. Men det leder inte till något bra alls. Så sluta med det, för det gör bara mer skada. 

Det finns ALLTID något att vara glad åt hur jobbigt det än är. Det kan vara att du ska få köttbullar till middag, att du lyckades klara en svår uppgift på jobbet, att du hann med bussen precis, att din favoritserie går på tv, att ditt barn ler mot dig, att ditt favoritfotbollslag spelar på tv, att din partner säger något kärleksfullt, att du pratat i telefon med din mamma eller pappa, att det blev grön gubbe när du kom fram till övergångsstället, att en bra låt spelas på radion eller att någon har lett mot dig. 

Det behövs egentligen inte mycket för att göra en glad. Ändå är det så mycket lättare att lägga energi på det som inte gör en glad.  Man måste låta sig själv njuta, känna hur glädjen sprider sig i kroppen....

Le! Ett leende gör sååå mycket gott! 

När dagen är slut och du är trött och irriterad över saker som skett under dagen. Försök då att tänka ut tre positiva saker från dagen. Tre saker som gör dig glad. 
 
Dagens tre positiva:
1. Leandro som visar hur glad han är att se mig när jag kom hem! :-)
2. Att jag har hittat en Telenovela som verkar riktigt bra och som jag börjat titta på :-)
3. Att Bolåneutbildningen äntligen är påbörjad! Oj vad jag har väntat på att få gå den! Haha! ;-)

Nu ska jag sova gott och försöka tänka på saker som gör mig glad. :-)

Natti natti
1 Susanne :

skriven

Så sant! Fint skrivet! 💜

Kommentera här: