Mina mål för 2019

Eftersom det inte gick så bra för mig att hålla mina nyårslöften 2018 så tänkte jag lite annorlunda inför 2019. Jag tänkte att jag ska ha lite olika mål istället och även då en handlingsplan för hur dessa ska uppnås. Kanske kan det gå lite bättre? 🤔😉

1. Väga max 65 kg 1 maj 2019 - genom att fortsätta med viktväktarna och den 2/1 komma igång ordentligt igen. Inga ursäkter och inget fusk! Och promenad ute eller på löpbandet minst 2 ggr per vecka. Jag vet ju att detta funkar om jag bara följer det! 17 veckor! I can do it! 💪🏼 Ska även försöka uppdatera här varje onsdag efter vägningen. 

2. Bli mer organiserad - genom att hela året följa Förvaringsdrottningens "Organisera och förvara hemma - ett projekt i veckan". Jag köpte hennes bok tidigare i år och tänkte faktiskt ta tag i det och följa den då den startar med vecka 1 och så tänkte jag ta med er på den resan. 🙂

3. Få mer tid till att leka med barnen - genom att bli mer organiserad och inte behöva lägga så mycket tid på att städa jämt och ständigt. 

4. Bli en hälsosammare familj- genom att måltidsplanera varje vecka så att vi alla får i oss bra mat och försöka röra mer på oss. Och inte överdriva med onyttigheterna utan ge barnen bra och hälsosamma vanor istället. Gemensam gympa som vi har gjort lite då och då i år. Ska försök få mer rutin på det för oss alla. Det ska även bidra till min viktnedgång och att bli mer hälsosam och dessutom att vara mer miljövänlig. 

5. Bli grym på mitt jobb - genom att alltid göra mitt bästa, vara effektiv, göra sakerna direkt, inte vara för snäll, göra mina kunder nöjda, inte vara rädd för att fråga, hålla mig uppdaterad om alla förändringar som sker. 

Jag tror att det räcker med 5. Hehe! Ska bli spännande detta. 😜

Gott nytt år!!

/Nadia



Kommentera här: