1a advent

Åh vad jag älskar julen! Det är ju så mysigt! =)
Jag åkte hem på morgonen idag för att städa lite och gå upp på vinden och hämta mina lådor med julsaker.
Jag ska inte ta fram allt än, men min elljusstake till köket och stjärnan till vardagsrummet måste ju fram =)
Och så har jag köpt mossa så att jag kunde lägga i ljusstaken, och sätta i lite svampar och ljus. För idag är det 1a advent så då ska man tända första ljuset. =)

När jag var klar så åkte jag tillbaka till mamma och pappa. Vi åt middag och jag tände första ljuset och sade högt första adventsversen som går såhär:
"När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
Och alla barnen glädjas att fira få advent"
Pappa och mamma älskar när jag är med och tänder ljus under de fyra adventssöndagarna för det är bara jag som kommer ihåg de där verserna.. hehe..

Jag längtar så mycket efter att ha en egen familj med massor av barn (några till iaf) och med massor av julmys =)

Efter middagen så gick vi til Liseberg. Det var såååå fint med snön och alla ljus! Det snöade nästan hela tiden.
Mys mys mys!! Vi började med att lyssna på allsången med Lotta. Hur mysigt som helst! Så skoj att sjunga med alla som tittar och när vi alla sjöng "Julen är här" så kom det nästan en tår.. jag e en tönt jag vet! :P
Även när Molly Sandén sjöng Carolas låt "Himlen i min famn" så blev jag rörd.. hon sjöng riktigt fint =)
Jag kunde inte låta bli att önska att det var jag som stod där på scen och kunde sjunga så vackert... Vilken känsla det måste vara! Jag hade säkert lipat mitt i sången! hahahaha! Dessa två låtar är verkligen riktigt vackra...

Leonel med snön som faller


Scenen


Jag och en Leonel som inte ser så belåten ut, hehe.


Leonel ser ut att vilja vara långt därifrån.. stackaren började tröttna på att lyssna på Lotta :P 

Just nu sitter jag hemma i mitt kök och äter nybakta scones med te och tittar på när första ljuset brinner...
Men det är strax dags för mig att krypa ner bland nytvättade lakan... härligt...


Sov gott alla!
/Nadia