Dagens tänkvärt

Imorgon går vi in i ett nytt år. För någon månad sedan så var jag på en föreläsning med en man som pratade om hur man lyckas med det man vill åstadkomma. Hur man blir lyckligare, hur man blir bättre på sitt jobb, hur man blir en bättre partner, bättre vän och bättre förälder, blir mer vältränad osv. Jag brukar inte gilla att lyssna på den typen av föreläsare för jag tycker att de brukar kännas så "sektaktiga". Haha! Kan inte komma på ett bättre ord och det är nog inte ens ett ord. Men det som denna man sa var så himla klockrent. Så självklart och så enkelt.  Han sa: 

Om du vill att något ska bli bättre så kan du inte göra på samma sätt som du gjorde igår utan du måste göra något annorlunda. 

Om du inte känner att du riktigt lyckas med det du tar dig för så kan du inte fortsätta på precis samma sätt. Utan då måste du göra någonting annorlunda. Annars kommer ingenting att förändras. Ingenting kommer att bli bättre. Men hallå, kände jag när han sa det. Det är ju så sant. Så logiskt. Men vi människor känner oss så trygga med att fortsätta göra som vi alltid har gjort för att det är det vi kan och vet och känner till. Men om det inte ger det resultat vi vill så är just det sättet uppenbarligen inte det mest optimala. 🤷🏻‍♀️

Det är i alla fall något som jag ska ta med mig till år 2020. 

Önskar er en härlig nyårsafton! 🙂

Kram
Nadia