När jag blev kär

Jag ser på dig
och du ser på mig
Våra blickar möts
och någonting föds
Vi går emot varann
och inget stoppa oss kan
Men när du står framför mig
får jag knappt fram ett hej
Hjärtat dunkar
och det känns som hjärnan inte funkar
Du tar mig tätt intill din kropp
och hela jag fylls med hopp
Vi rör oss sakta till musiken
och du lovar att jag inte kommer bli besviken
Jag tror helt och fullt på dig
och du säger du vill ha mig
Plötsligt försvinner du
men jag vill ej förlora dig nu
Tillslut hittar jag dig
du står under månen och väntar på mig
Du tar mig i din famn
och viskar tyst mitt namn
Jag tittar upp på dig
och hoppas du ska kyssa mig
Din mun rör vid min
och allt jag vill är att bli din
Kyssen var underbar
och jag vill för alltid ha dig kvar
Jag kommer alltid minnas den plats där vi står
för det är just här
jag fått uppleva hur det är att vara kär...

Denna dikt handlar om den kvällen då jag blev kär för första gången för drygt 11 år sedan...
Hihihi ;)
Riktigt roligt att läsa igenom mina gamla dikter... :)

Nu ska jag hoppa i säng!
Sweet dreams!
/Nadia

Kommentera här: