En kväll vid sjön och en morgon på förlossningen...

Då har man jobbat mer än en halv vecka till.. Måste säga att dagarna går väldigt snabbt.

Vi har öppet från kl 10-13 och på måndagar och torsdagar öppnar vi igen kl 15-17:30. Under den tiden som vi inte har öppet så sitter jag med kundmöten om jag eller någon annan bokat in något på mig. Känns skoj att få göra båda delarna. Både stå i kundtjänst och sitta med rådgivning. :) Vi har ju inga kontanter på kontoret så jag har ju ingen pengahantering utan det blir mer spotanrådgivning när kunder kommer in och det är mycket roligare än att sitta och sätta in och ta ut pengar åt kunderna. :P

Idag hade jag ett kundmöte kl 15 och sedan slutade jag kl 16:09. Jag åkte till en sjö som ligger nära där vi bor eftersom min svärmor hämtat Leonel kl 16 och åkt dit med honom och några släktingar. Det var så mysigt att vara där :) Vädret var helt perfekt och Leonel tyckte att det var jätteskoj att springa omkring och sedan att sitta i vattnet och leka. Det tog väl ungefär 2 timmar innan han gick i vattnet, hehe. Men han gillade det tillslut iaf, även om han bara doppade sig till midjan ;) Vi ska dit imorgon också så vi får se om det blir mer då.. hehe.. Och min underbara sambo hade lagat mat och skickat med det till sin mamma så att jag fick middag när jag kom till sjön. Sååå gulligt! Och det var fantastiskt gott! MUMS!! Jag älskar dig mi amor!! Eres el mejor! ♥ 


Sitter och tittar på En unge i minuten igen och en mamma håller just nu på att krysta ut siott barn stående på knäna. Huvudet är just nu ute.. Känns lite... läskigt.. hahahaha! Nu kom den ut.. Så söt! :)

En annan mamma har sitt barn i säte och de försökte precis vända på den, vilket de inte lyckades med. Den rörde sig bara lite grann men sen "gled" den tillbaka igen. det får mig att tänka på när jag var på vändningsförsök med Leonel. Den envise lille grodan vägrade röra sig en milimeter! hihi! Min lille busunge! :) Jag minns hur ledsen jag blev för att jag inte skulle få föda "normalt". Men när det hade fått sjunka in lite så var det lite coolt att få en bokad tid att föda veckan därpå! Knasigt var det! Hehe!

Och nu ska de göra ett kejsarsnitt... Oj oj.. minns nog varje sekund från den operationen... Hur de gav mig en spruta i ryggen och hur jag märkte att känseln försvann nästan direkt från brösten och ner till tårna. Jätteläskigt var det! De fick hjälpa mig att ligga ner och sedan började de skära i mig. Jag kände det som att de höll på att dra och rycka i mig. Men för att inte tänka så mycket på det så låg jag och tittade på Leonels pappa och pratade med honom och skrattade vilket nog berodde mest på nervositet. Läkarna sa att de aldrig varit med om att operera en mamma som skrattar och är så glad! Hahaha!

Åååh nu kom hennes bebis ut!! Kan inte låta bli att få en tår i ögat.. Jag kommer ihåg när jag såg Leonel för första gången och hans pappa sa att det var en pojke, då bara sprutade tårarna! Han var så söt! De torkade av honom lite och sedan la de honom på mitt bröst. Men eftersom brösten var så stora och skynket var precis under brösten så halkade han ner till min hals hela tiden. Hihi!! Han var sååå liten och sååå smal! hihihi och så brun! hahahaha! Min underbara lilla froggy! (han såg ut som en groda pga sina böjda ben)

Tänk att man plötsligt blev mamma. Helt knas...

Nej nu ska jag inte spendera mer tid på bloggen, snart kommer älsklingen hem. :) Ska titta på Smallville medans jag väntar på honom. Måste lägga mig nästan direkt men jag vill iaf hinna ge min man en puss eller två ;)

Natti natti!
Kram
Nadia

Kommentera här: