Från början

Från att jag tog ett graviditetstest skrev jag lite då och då i bloggen utan att ladda upp det eftersom det fortfarande var "hemligt". Men nu tänkte jag ladda upp det så att jag kan gå tillbaka i efterhand och läsa 😊

2016-08-09 23:43

Idag tog jag ett graviditetstest och det var positivt!!! Heeeelt galet!!! Vi ska få ett fjärde barn!!! 😍

2016-08-14 07:00

Just nu är jag inne i den 5:e veckan. 😊
Vi har berättat för våra föräldrar och syskon. Hihi! Vi vill ju helst berätta för hela världen eftersom vi är så glada över det. Hihi. Men det känns dumt när det är så tidigt. Så mycket kan hända...

Jag är iaf oerhört trött. Trött hela tiden känns det som vilket är rätt jobbigt faktiskt. Inte mycket energi i denna kropp eller huvud just nu 😬

Har mått lite lite illa. Men det har oftast varit när jag inte har ätit på länge. Tack och lov inte så farligt! 😉 Men har konstant mensvärk och brösten gör ont 😬

Ska försöka sova en stund till.

Chao
Nadia

Vecka 6 (5+3) 2016-08-23

Jag har precis tagit mig igenom en hemsk illamåendevåg... Usch och fy!!! Det är inte helt borta än men det värsta är över. Än så så länge har jag inte spytt! Men illamåendet kommer lite då och då i vågor som försvinner efter några minuter. Inte kul alls men helt klart bättre än att må illa konstant och spy!

Igår bokade jag tid hos barnmorskan för hälsosamtal. Det blir den 13/9 kl 14:30. 😊 Jag bokade tiden via internet. Första gången. Hehe! Jag undrar hur Sonja tänker när hon ser bokningen. En till!?!?! Hahaha! 😂

Är dunderförkyld just nu och har varit hemma idag. Blir hemma imorgon också men hoppas kunna jobba torsdag och fredag... På lördag ska vi ju på bröllop i Norrköping så då MÅSTE jag vara bra!!!

Dags att försöka sova.
Natti natti
/Nadia

V 7 (6+3) 2016-08-30

Jag mår såååå illa!!!! 😩
Vill verkligen inte spy alltså! Sitter och äter frukost just nu och försöker tänka på annat. Men det är svårt. 😔

Känner mig jättetjock med. Vågar inte ens väga mig 😬 Magen är så svullen. Särskilt på kvällarna..

Inatt drömde jag för första gången om bebisen. Jag drömde att jag födde och att det var en flicka. Vilken lycka! 😍 Men jag tror nog att det är en pojke till hehe. Förväntar mig inget annat 😋

Nä nu måste jag dra till jobbet.

Chao
/Nadia

V 8 (7+3) 2016-09-06
Nu mår jag skit alltså!!
Spydde två gånger igår. På morgonen och när jag kom hem från jobbet på kvällen. Men mådde sååå illa hela dagen. Fy alltså!!! Det är verkligen förjävligt! Helt sjukt att jag har valt detta frivilligt IGEN! Hur dum får man vara liksom!?!?! 😔😬

Vecka 12 (11+2) 2016-10-03

Tänk att efter denna veckan har risken för missfall äntligen minskat mycket! Nästa vecka har vi tid för ultraljud. Längtar! Vill bara veta att bebis lever och mår bra där inne. Det är så fruktansvärt jobbigt att inte veta. Men illa mår jag iaf. Tack och lov för Lergigan säger jag bara! Fick det utskrivet av barnmorskan förra veckan. Så nu känner jag mig liiite mer normal iaf. Kräks bara på mornarna och klarar mig ganska bra under dagarna om jag bara äter regelbundet. På kvällarna är det dock ofta jobbigare igen... 😔 Men men. Hoppas att det går över snart.
Dags att sova. Sover så dåligt på nätterna.

Natti natti

Vecka 13 (12+2) 2016-10-10

Måndag morgon och jag vill inget annat än att få sova!! Känns som att jag lever för helgerna så att jag kan få sova! 😔

Fick brev hem förra veckan från barnmorskan där det stod att jag har låga järndepåer så jag måste börja med järntabletter så fort som möjligt. Inte så konstigt att jag varit så sjukt trött! Helgen innan var jag i Göteborg och jag hade kunnat sova konstant kändes det som! 😴

Magen har svullnat upp rejält nu. Är fortfarande mest "för mycket bullar-svullen" men det går liksom inte att dölja längre. Nu vet alla på jobbet också. Känns skönt 😊

Imorgon är det äntligen dags för det första ultraljudet! Längtar såååå mycket!!! Vill bara få se att plutten lever och har två armar och ben och ser frisk ut! ❤️

Dags att dra till jobbet.

Kram
Nadia

Vecka 14 (13+0) 2016-10-11

Idag har vi varit på ultraljud!! Sååå fantastiskt att äntligen få se vår bebis! Det ligger liksom verkligen en livs levande baby där inne!!! 😃😍 Helt otroligt!! Sådan lycka! De förflyttade mig även framåt fyra dagar så beräknad förlossning är nu 17 april 2017 😊 Därav går jag in i vecka 14 idag 😊
Dags att nana!
Natti natti!
/Nadia

Kommentera här: