Denna envisa feber!

Idag är min fjärde dag med feber. I måndags kände jag mig kass när jag vaknade. Tanken var redan att jag skulle vabba eftersom Leandro haft feber igen lördag och söndag samt var förkyld. Under natten fick jag frossa och låg och skakade och hackade tänder i en timme men somnade tillslut igen. Vaknade på morgonen med 39,3 graders feber. Det höll i sig hela tiden utom då jag tagit Ipren. Igår (onsdag) gick tempen upp till 40,3 efter lunch. Då var jag inte pigg kan jag säga! Min svärmor messade då och frågade hur jag mådde och om jag ville att de hjälpte mig med barnen. Snacka om att jag började lipa av lättnad! Var helt skakig och svajig när min svärfar kom och hämta dem. Är sååå tacksam! Min svärmor hämtade Leonel i skolan sedan och lämnade hem honom. Han fick fixa sitt mellanmål själv. Men det klarade han och jag lade mig i sängen igen. Roberto kom inte hem med barnen förrän kl 18. Då låg febern på runt 39,3. 

Imorse vid 6:15 ungefär kom Roberto in i sovrummet och berättad att Leonel satt i soffan och spydde i en potta! Min lilla älskling. Han hade vaknat jättetidigt och gått ner och lagt sig i soffan med pottan för att han mådde illa. Min stora kille som tänker så långt som att ta med sig pottan från toan för att inte spy på soffan/mattan ❤️

Så Roberto bestämde sig för att stanna hemma och ta hand om oss sjuklingar. Nu är vi 4 sjuka av 5 är hemma! Haha! 

Febern har inte velat ge med sig riktigt. Låg på 39,4 för ca två timmar sedan. Tog en Ipren sedan så nu är det ok. hoppas att den håller sig borta nu. En hel dag med sängläge borde ändå hjälpa något tycker jag! Hehe!


Nu ska jag titta på nån film. 

Chao
Nadia

Kommentera här: