Ny dator :-)

Idag köpte jag mig en ny dator! Så underbart! Har verkligen behövt köpa en ny. Den gamla har inte varit bra sedan Leandro tappade den i golvet för ett par år sedan. Jag har en platta med, även om den mest används av Lúcas. Hehe! Men jag föredrar att skriva med tangentbord framför att skriva på en platta när jag ska blogga eller skriva mycket. Det är så mycket skönare och går så mycket snabbare med riktigt tangentbord. Så nu ska jag försöka blogga mer. Jag vill verkligen det då det är så roligt att gå tillbaka och läsa i efterhand om vad vi har gjort och så. Här om dagen hade jag skrivit ett jättelångt blogginlägg från min gamla dator när datorn plötsligt bara stängdes av! Blev sååå arg! grrr! Så den börjar nog ge upp tror jag. Det var då jag bestämde mig för att köpa en ny. Nu får det räcka. Kan inte ens öppna foton på den gamla datorn. Och något som jag verkligen vill göra att få ordning på alla våra foton. Jag vill sortera dem och sen vill jag framåt göra fotoalbum. Sådana som man beställer där fotona är utskrivna i boken. Modernare album som är mer som böcker. Hmmm fotoböcker heter det nog nu när jag tänker efter. Hahaha! Aja, men i alla fall så vill jag beställa en sån efter varje år så att man har en bok för varje år med de viktigaste bilderna från året som har varit. Det är så mycket roligare att titta i album/böcker än att titta på en dator. Man tittar ju aldrig ens på alla bilder som man tar i datorn. Så tråkigt. Tänker även på alla videoklipp som man har på barnen. När tittar man på dem? Aldrig! Man måste väl kunna göra något med dem också. Åtminstone lägga ihop dem till en längre video eller liknande...?
 
Åh vad jag älskar tangenterna på min nya dator! hihi!
 
Är i Göteborg just nu. Åkte hit med Leonel och Lorenzo idag. Leonel ska till sin pappa och och vara där ett tag och imorgon är det min farbror Antonios 50-årsfest så den ska jag och min minsta bebis gå på. Ska bli mysigt och roligt :-)
 
Idag var jag på Ikea. Helt själv. Så gött! Fast svårt att inte messa mamma med jämna mellanrum och fråga hur det går med Lorenzo. hehe! Och mina stackars bröst kände verkligen av att vara ifrån honom några timmar. Aj! Men det gick superbra iaf. Känns så skönt att veta att det faktiskt går att lämna bort honom till mina föräldrar och Robertos föräldrar och syskon om det behövs en liten stund.
 
Sen köpte jag denna datorn med. Känner mig välsigt nöjd med det hittills. :-)
 
Nä nu är det dags att gå och lägga mig. Lorenzo har redan sovit i två timmar i resesängen. Hjälp! Kommer säkert vakna när jag lägger mig. Hehe! Men hoppas på att få sova två timmar iaf innan han vaknar. Håll tummarna!
 
Natti natti!
/Nadia