Jahopp, då blev man dålig!

Det är så konstigt egentligen. Tog min andra dos vaccin mot Corona igår och kände knappt något i armen förrän via 20:00 när jag nattade Lorenzo. Då började värken komma. Vaknade flera gånger under natten av att jag fick ont i armen när jag hamnade på rygg så jag var tvungen att ligga på höger sida hela tiden. 

Vaknade när klockan ringde 5:50 (tog lite sovmorgon) och hade ont i armen men kände mig bra i övrigt. Så jag gick till toan och kissa och sminkade mig och efter en stund började jag känner mig frusen och lite konstig. Jag fortsatte fixa mig men sen kom den där känslan av kinkighet. Inte kinky nu alltså utan   liksom lite ledsen. 🤪 Jag känner min kropp och vet att det är första tecknet på feber. Jag tog tempen men den visade "bara" 37,5 grader. Inte riktigt feber tänkte jag ( även om jag vet att min normala temp ligger på 36,4..)

Så jag messade min chef och sa att jag nästan har feber men att vi ju vet varför så jag kan väl komma och jobba ändå? Eeehhh yeah right! Hahaha! Det fick jag inte. 

När klockan blev 6:40 Och jag behövde lämna barnen så frös jag så mycket. Det kändes som att huvudet skulle sprängas och huden började göra ont. När jag får lite högre feber så blir min hud så känslig att det gör ont när kläderna stryker över huvudet.  Men jag satte mig i bilen med helt glansiga ögon och åkte för att lämna dem. 

När jag kom hem igen började jag storböla. Haha. Tog tempen och den var på 38,4. Så jag tog en Alvedon och lade mig för att sova lite. 

Nu är klockan 12:30 och tempen är på 38,7. 
Så har tagit två Alvedon och ätit lite och ska försöka sova nu tills barnen ska hämtas. 
Här har ni en snygg bild på mig 🤪
(null)

Trevlig helg och ta hand om er!

Kram
Nadia