Nybadade barn

Åh vad jag älskar nybadade barn! Så mysigt när deras hår är mjukt och rufsigt, när de luktar gott, och har en ren pyjamas på sig. :-) Idag badade vi alla tre innan sängdags. Kan inte påstå att Roberto och jag var helt torra efter det badet. Hehe! ;-) Men de älskar verkligen att bada alla tre. Sedan blev det lite bus i våran säng medan vi torkade dem och tog på dem pyjamas. Så mysigt. Älskar verkligen att ha många barn. De gör mig ofta galen, arg, irriterad och trött. Men oj vad de kan göra mig glad och lycklig :-)
 
Sedan nattade Roberto Leandro och jag nattade de två stora. Jag satt på golvet i deras rum och läste en saga som jag hittade på nätet. Så jag satt och läste på mobilen. Har aldrig testat det förut men det gick bra. Tänkte att det kanske skulle få dem att varva ner bättre. Annars läser vi ofta nere i soffan men de har sååå svårt att varva ner och är ändå rätt hypade när vi går upp.. hehe! Men det kändes som att det funkade rätt bra att läsa uppe i deras rum i mörkret. Eller jättemörkt var det inte. Jag har nämligen köpt en söt liten nattlampa som kom med posten idag. Den ger ett behagligt lågt ljus. Och det bäst är att den stänger av sig själv när det blir ljust och är lätt att ladda genom att sätta in den i kontakten i väggen. :-)
Här är en bild på den sorten som vi har:
 
 
Håller just nu på att kolla igenom en DVD som jag köpte för nåt år sedan men aldrig har testat. Det är en video med "MageRumpaLår"-träning. Tänkte att jag ska börja göra denna några dagar i veckan. Försöker ju träna lite Zumba några dagar i veckan men tänkte att lite styrka kan vara bra för att tighta till kroppen lite :-) Jag har 1,5 kg kvar till min målvikt som jag satte för ett halvår sedan :-) Och visst är det skillnad! Men kroppen är absolut inte fast! Så jag måste träna lite mer styrka tror jag. :-)
Får förresten på mig ringen nu, men fingret blir blått efter en stund! hahaha! Så jag kan inte använda den än.. Men hoppas på att kunna göra det innan jag börjar jobba om drygt en månad iaf ;-)
 
Nä nu måste jag hoppa i säng. Älsklingen tittar på fotboll men jag ger nog upp för idag känner jag :-) Kommer ju att vara hemma hela dagen med mina små kottar imorgon. Måste orka! hehehe! ;-)
 
Natti natti!
/Nadia
 
 
 
 
 

Kommentera här: