Frågor till barnen om mig

På Facebook cirkulerar det en del frågor som man ska ställa till sina barn. Blir riktigt roliga svar så jag tänkte skriva ner dem här också så att man kan gå tillbaka i tiden och läsa längre fram 😊
Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar.

Leonel 7 år

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- Lyssna

2. Vad gör mamma lycklig?
- När jag ritar teckningar till dig

3. Vad gör mamma ledsen?
- När någon inte lyssnar

4. Hur får mamma dig att skratta?
- när du ställer konstiga frågor 😜

5. Hurdan var mamma som barn?
- Det har jag inte sett. Då fanns ju inte jag ens.

6. Hur gammal är mamma?
- Du är 31? 32? 41? 😜

7. Hur lång är mamma?
- 140

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Att diska och städa 😂😂

9. Vad är mamma jättebra på?
- Att natta mig

10. Vad är mamma inte så bra på?
- Att spela mitt tv-spel

11. Vad jobbar mamma med?
- Men dina vänner på banken

12. Vad är mammas favoritmat ?
- Kött och ris

13. Varför är du stolt över mamma?
- För att du är världens bästa mamma ❤️

14. Om mamma var en seriefigur; vem skulle hon vara?
- Kajsa anka

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- Pusslar och spelar spel

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- att vi är från samma familj

17. Vad är olika mellan er?
- Du är ljus och jag är brun. Och du är tjej och jag är kille. 😋😍

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För att du har sagt det massa gånger. Du säger jag älskar dig hela tiden.

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
- till drömmarnas land 😋

*********

Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar.

Lúcas 4 år

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- jag vet inte

2. Vad gör mamma lycklig?
- Kramar

3. Vad gör mamma ledsen?
- Jag kommer inte ihåg

4. Hur får mamma dig att skratta?
- kittlar mig

5. Hurdan var mamma som barn?
- Jag vet inte

6. Hur gammal är mamma?
- 30

7. Hur lång är mamma?
- han visar typ en meter med händerna 😂

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- läsa böcker och sjunga

9. Vad är mamma jättebra på?
- träna 😂

10. Vad är mamma inte så bra på?
- att nå saker som ligger högt uppe

11. Vad jobbar mamma med?
- Banken

12. Vad är mammas favoritmat ?
- Soppa

13. Varför är du stolt över mamma?
- jag vet inte

14. Om mamma var en seriefigur; vem skulle hon vara?
- Mimmi

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- gosar

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- du är brun och jag också 😍

17. Vad är olika mellan er?
- jag kommer inte på nåt

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För att du älskar mig jättemycket. Jag vet det bara.

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
- Jobbet 😬

************

Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar.

Leandro 3 år

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- aja baja 😂

2. Vad gör mamma lycklig?
- när vi leker

3. Vad gör mamma ledsen?
- när jag skriker

4. Hur får mamma dig att skratta?
- blir glad

5. Hurdan var mamma som barn?
- Bebis

6. Hur gammal är mamma?
- tre, nej det är jag. Du äääär 30!

7. Hur lång är mamma?
- sträcker handen lite ovanför hans huvud

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- att laga mat

9. Vad är mamma jättebra på?
- att laga mat

10. Vad är mamma inte så bra på?
- att bli ledsen, det är inte bra

11. Vad jobbar mamma med?
- Med dina jobbarkompis

12. Vad är mammas favoritmat ?
- Tacos

13. Varför är du stolt över mamma?
- för att jag är din mamma, nej! för att DU är min mamma mena jag

14. Om mamma var en seriefigur; vem skulle hon vara?
- Nadia

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- leker

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- gillar bra musik

17. Vad är olika mellan er?
- sättet (vet han ens vad det betyder? Hehe)

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För att du är min mamma

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
- I din säng

Haha sötnosar ❤️

Kommentera här: