Magsjuka, lego och läxor

Hej svej!
Idag och igår har killarna stannat hemma från skola och dagis pga. att Leonel spydde i söndags kväll. Förutom att jag tyckte synd om honom så blev jag ärligt talat lite småknäckt. Jag hade verkligen sett fram emot att i tre dagar få ta det lite lugnt under förmiddagen när alla utom Lorenzo är i skolan/dagis. Kunna sova när han sover och slippa tänka på att laga lunch. Bara få ta det lugnt helt enkelt. Har ju varit hemma med dem i 10 veckor och såg faktiskt fram emot lite lugn och ro i några timmar. Så mycket lugn och ro som man kan ha med en bebis hemma då. Hehe! Såg framför mig några helvetesdagar med 4 barn som kräks! haha! Men men, det var bara att bita ihop och det blev faktiskt inte så farligt. Leonel har faktiskt mått helt bra sedan igår tack och lov! Så imorgon får de gå till skolan och dagis. Blir dock ingen vila imorgon då jag måste åka in till Växjö för att prova min tärnklänning som är hos skräddaren. Den gick ju inte att stänga vid brösten! Haha! Hoppas att hon har lyckats fixa det. Håller tummarna!
 
Det har blivit mycket legobyggande dessa två dagar. Det är så underbart att se mina killar leka tillsammans. Till och med Lorenzo har varit med och tittat på bredvid de stora killarna.
 
 
Idag fick killarna post från mormor och abuelo. Hihi! De blev så glada! 
Ett varsitt skrivet vykort i kuvert med deras namn på.
 
Vi har gjort lite nytta iaf. Slängt en massa skräp på återvinningsstationen. Hehe! Lorenzo som var ganska nyvaken fick sitta i sin vagn. Lite småskeptisk var han. Haha! Men han var lugn iaf. :-)
 
 
Idag blev det tonfisksallad till middag. Sååå gott! Mums! Barnen fick fiskpinnar med potatismos för de är inte lika förtjusta i tonfisksallad. Hehe! I alla fall så älskar jag färgerna på salladen när man håller på att hacka grönsaker så jag var bara tvungen att ta ett kort. Hehe!
 
Efter middagen så skulle Leonel räkna lite matte eftersom han missat två dagar i skolan. Då tog de två små också fram sina räkneböcker för att göra sina "läxor" de också. Så söta!
 
Nä nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och hålla tummarna för att min lille bebis sover bra inatt!
 
Natti natti!
/Nadia

Kommentera här: