Härlig sovmorgon

Klockan är exakt 10:01 och jag sitter och äter frukost!! Så busigt! Hahaha! Sov till kl 09:00 idag faktiskt. Sååå gött!! 
Min underbara mamma är nämligen här! :-) Så hon tog Lorenzo när han vaknade strax efter 05:30. 
 
Jag har inte skrivit något se senaste dagarna för det har varit lite kaos här med tre förkylda barn. Leandro och Lúcas har varit hemma från dagis med. Så det har blivit mycket mys och sällskapsspel med barnen.
 
Natten efter att jag skrev sist, dvs. natt nummer tre utan amning var SUPERBRA! Lorenzo vaknade "bara" tre gånger och sov då en omgång i exakt 3 timmar och ett i 3,5 timmar. Det var såååå många månader sedan han sov över 2,5 timmar i sträck! Har nog inte hänt under de senaste fem månaderna faktiskt! Nätterna därefter var det dock katastrof igen. Men det berodde tyvärr på att han blev förkyld och var såååå täppt i näsan stackaren! :-( Så han har vaknat omkring 9 ggr per natt pga att han inte kan andas. Mitt stackars lilla hjärta! Lúcas är hostig och Leandro snorig. Leonel har klarat sig tack och lov! Jag med. Peppar peppar! 
 
Inatt sov han dock jättebra igen! Så skönt! Verkar som att han är på bättringsvägen iaf. Vilket är tur eftersom vi åker till Göteborg imorgon. 
 
Killarna sitter med mamma och tittar på Emil i Lönneberga. Mysigt. :-)
 
Inatt sov Lorenzo faktiskt bättre igen. Han somnade kl 19:30 och vaknade sedan efter en timme väldigt ledsen som om han drömt något. Sedan sov han 2,5 timmar och vaknade med en bajsblöja. Och han var sååå ledsen när jag bytte blöja! Ville inte alls ligga där och bli bytt på. Men han somnade om efter en liten stund iaf och sov 3,5 timmar! Woho!! Då var klockan 03:00. Han var rätt täppt igen då men somnade iaf om och sov 1,5 timme och slutligen 1 timme till sen var han så täppt att det inte gick att få honom att somna om fast han verkligen ville det: :-(  Men då var det skönt att mamma var här. hihi!
 
Nä nu ska jag faktiskt se till att passa på att få lite gjort här. Tvätta och städa så att det är fint när vi kommer hem igen på söndag. 
 
Hej svej så länge!
/Nadia

Kommentera här: